Książkowe polecajki Haliny - listopad

 

#zapowiedź

Witam Was serdecznie.

Aura złotej polskiej jesieni nadal jeszcze nas nie opuszcza, chociaż synoptycy przewidują od jutra załamanie się pogody. Tak bardzo bym chciała, żeby się pomylili, ale mamy w końcu połowę listopada i pewnie dłużej nie ma, co liczyć na optymistyczne prognozy. Już dziś spadek temperatury był bardzo odczuwalny, chociaż świeciło słońce. Przeraża mnie to przejmujące jesienne zimno i szaruga, której wprost nie znoszę.

Macie swoje sprawdzone sposoby na radzenie sobie z taką pogodą?

Wczoraj otrzymałam od wydawnictwa Znak pięknie wydaną książkę autorstwa Ks. Józefa Tischnera – Miłość i inne wydarzenia

„Życie i miłość są ściśle związane. Z miłości płynie życie, a z życia, jako największy i najcenniejszy owoc, bierze się miłość”.
Ks. Józef Tischner

O ile publikacje ks. Pawlukiewicza są mi doskonale znane, to postać ks. Tischnera nie za bardzo, może tylko ze słyszenia, nie miałam też okazji dotąd zetknąć się z jego twórczością. Z tego, co udało mi się wyczytać w Wikipedii, dowiedziałam się, O ile publikacje ks. Pawlukiewicza są mi doskonale znane, to ks. Tischnera nie za bardzo, tylko o nim słyszałam, ale nie miałam też okazji dotąd zetknąć się z jego twórczością. że ks. Tischner początkowo studiował prawo, ale po roku przeniósł się kierunek teologiczny, a następnie ukończył także Wyższe Seminarium Duchowne Archidiecezji Krakowskiej. W latach siedemdziesiątych stał się znaną postacią w życiu intelektualnym Polski.

Zmarł w czerwcu 2000 r., w wieku 69 lat na raka krtani i zgodnie ze swoją wolą, został pochowany na cmentarzu w Łopusznej.

Jan Paweł II w telegramie po śmierci Józefa Tischnera napisał: był człowiekiem Kościoła, zawsze zatroskanym o to, by w obronie prawdy nie stracić z oczu człowieka.

Miłość i inne wydarzenia to zbiór tekstów ks. Tischnera pisanych przy różnych okazjach. Prosto, przystępnie napisane refleksje o tym, kim jesteśmy, w co wierzymy i na co możemy mieć nadzieję. Tischner pokazuje, jak połączyć nadzieję świata z nadzieją religijną. Wskazuje wreszcie, na co dobrze jest w życiu postawić, a czego warto się wyrzec.

Niniejsza książka jest znacznie zmienioną wersją wyboru tekstów ks. Józefa Tischnera, który ukazał się dwukrotnie pod tytułem Miłość nas rozumie. Rok liturgiczny z księdzem Tischnerem – wydanie pierwsze w 2000 roku, a wydanie drugie, poszerzone, w 2011.

Dziś, gdy ludzie są rozgoryczeni,  pełni nienawiści do wszystkich i wszystkiego, nawet do samych siebie takie słowa ks. Tischnera o miłości są jak najbardziej na czasie i niezwykle potrzebne. „Wszystko zaczyna się od miłości. Ale co my dziś wiemy o miłości?” „Miłość to przedziwna siła, która sprawia, że to, co możliwe, staje się niemożliwe. […]potrafi ona również sprawić, by to, co wydaje się niemożliwe, rzeczywiście się stało”

Współpraca recenzencka z Wydawnictwem Znak





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYWIAD Z MAŁGORZATĄ LIS

Zapach śmierci

Na granicy życia i śmierci - recenzja