Książkowe polecajki Haliny - listopad

 Witam Was bardzo serdecznie

Na zewnątrz mroźnie, minus 7, ale świeci słonko, to może się ociepli.  W tym roku aura i tak długo była łaskawa, więc trzeba teraz z pokorą przyjąć do wiadomości, że nadciąga zima. Taka kolej rzeczy. Plusy, jakie widzę w zimie, to długie wieczory, wygodny fotel, książka, kocyk i aromatyczna herbatka plus świece zapachowe. Lubicie tę porę roku?

Dziś chciałam się pochwalić tym, co czytam, ale wczoraj moje plany uległy zmianie, bo otrzymałam przesyłkę z „Damą” – Dagmary Andryki i nie mogę się wprost oprzeć pokusie, żeby teraz właśnie po nią sięgnąć, tym bardziej że dwoma poprzednimi częściami, byłam oczarowana.

Tak pisałam o  „Królu”: To wspaniała historia, napisana w lekkim stylu przyciągająca uwagę znakomicie wykreowanymi postaciami i przemyślaną fabułą. Książkę czytałam z wielką przyjemnością, bo znalazłam w niej wszystko, co lubię intrygującą zagadkę kryminalną, pogłębienie psychologiczne bohaterów, logiczne, spójne śledztwo i wspaniałe tło obyczajowe.

Autorka świetnie opowiedziała tę historię bez zadęcia i niepotrzebnych wywodów i do tego bardzo sprawnie poprowadziła akcję. Wątki kryminalne przeplotła sprawami dotyczącymi życia prywatnego głównych bohaterów, które nie nudziły, a wprost przeciwnie, zachwycały i sprawiały, że pragnęłam poznać ich jeszcze bliżej.

A tak o „Asie”: Dagmara Andryka wybornie pisze, jestem tą książką po prostu zachwycona. To druga odsłona historii Anny Marii Kier, kobiety z pozoru twardej z zasadami, a w głębi kruchej i poranionej przez życie. Tym razem kreacja jej postaci podobała mi się jeszcze bardziej niż poprzednio. Polubiłam Annę i jej wizerunek, jako człowieka z krwi i kości. Inteligentnego detektywa, ale przede wszystkim kobiety i matki.

To jak teraz mam kazać czekać tej książce na stosiku, gdy moja ciekawość sięga zenitu. Przecież koniecznie muszę się dowiedzieć, co słychać u bohaterek, które bardzo polubiłam i jak poradzą sobie z kolejnym śledztwem.

Dagmara Andryka – Dama – premiera 17 listopada 2022 r. – Wydawnictwo Prószyński



*****

Anna Maria Kier, była warszawska policjantka stopniowo odkrywająca niebezpieczną rodzinną historię, i Wanda Lechicka, specjalistka od cyberprzestępczości, niezbyt radząca sobie w życiu offline - ten silny kobiecy duet zakłada agencję detektywistyczną, która podejmuje się najtrudniejszych zadań.
Każdy tom jest osobną zagadką kryminalną, której wątki przeplatają się z prywatnym życiem bohaterek.
"Dama" to trzeci po "Królu" i "Asie" tom tetralogii "Anna Maria Kier". Ostatni tom, "Walet", jest w przygotowaniu.

Do agencji detektywistycznej zgłasza się kobieta, której kilka lat wcześniej zaginęła córka. Matka podejrzewa byłego męża, ponieważ dawniej znęcał się nad rodziną, a tuż po zaginięciu dziecka obnosił się z dużą gotówką. Niczego mu wtedy nie udowodniono, teraz jednak pojawił się kolejny ślad - znalazły się klucze, które feralnego dnia były w wózku dziewczynki. Śledztwo jest trudne, powrót do przeszłości nie daje żadnej odpowiedzi, dopóki… nie dochodzi do zniknięcia kolejnego dziecka.

*****

 

Współpraca recenzencka z Wydawnictwem Prószyński

Książkę już można kupić tu : https://www.empik.com/dama-anna-maria-kier-tom-3-andryka-dagmara,p1332888649,ksiazka-p





Komentarze

  1. Warto czytać takie dobre książki. W szczególności w jesienne, długie wieczory.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

WYWIAD Z MAŁGORZATĄ LIS

Zapach śmierci

Na granicy życia i śmierci - recenzja