Książkowe polecajki Haliny - październik

 

Witam serdecznie moi kochani.

Dziś wyjrzało wreszcie słoneczko moje kochane i zaraz poprawił, mi się mój nie najlepszy ostatnio nastrój. Nadal to nie jest złota polska jesień, ale jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.

Cieszę się z poprawy pogody, a także z przesyłki, którą wczoraj otrzymałam. Niedługo będzie miał premierę kryminał Przemysława Borkowskiego będący trzecią częścią cyklu „Prokurator Gabriela Seredyńska” – „Wieża strachu”. „Rytuał łowcy” mnie zaskoczył, bo nie wiedziałam, że człowiek związany z kabaretem potrafi pisać tak mroczne kryminały. Jednym słowem pokazał swoją drugą twarz. Udowodnił, że oprócz zabawiania publiczności potrafi tworzyć niebanalne kryminały. W „Rytuale łowcy ” wszystko przypadło mi do gustu. Treść, forma, kreacje bohaterów. Borkowski świetnie rozłożył na czynniki pierwsze mroczny umysł mordercy. Podobało mi się, że autor, jako powód tak dramatycznej przemiany antagonisty ze zwykłego obywatela w nieobliczalnego mordercę, nie podaje, jak to ostatnio stało się modne, molestowania seksualnego w dzieciństwie, które zaczyna mi się już trochę przejadać.

Druga część „ Śmierć nie ucieknie” była mniej krwawa, mniej drastyczna, ale za to bardziej dynamiczna, pełna zaskakujących zwrotów akcji, bez zbędnych wątków pobocznych. Byłam pod ogromnym wrażeniem po mistrzowsku skonstruowanej intrygi, znakomitych scen pościgu, rodem z filmów sensacyjnych, nieoczekiwanego i zaskakującego finału. Gdy kończyłam czytać „Rytuał łowcy”, nie sądziłam wtedy, że autor postanowi kontynuować przygody Gabrieli Seredyńskiej. „Śmierć nie ucieknie” i „Rytuał łowcy” owszem łączy postać nieustępliwej pani prokurator, ale to zupełnie inna historia, równie świetnie napisana, lecz moim zdaniem bardzo różni się od swojej poprzedniczki. Mój jedyny zarzut dotyczył po macoszemu potraktowanej głównej bohaterki przez autora, bo chociaż chciałam się więcej dowiedzieć o jej życiu prywatnym, on za wiele o niej nie napisał, może tym razem będzie inaczej.

Przemysław Borkowski – Wieża strachu – premiera 12 października 2022 r. – Wydawnictwo Czwarta Strona Kryminału

Jestem bardzo ciekawa kolejnej odsłony przygód bystrej pani prokurator, a na tę chwilę mogę jedynie podzielić się z Wami opisem wydawcy:

, „Gdy nie patrzysz dość uważnie, dostrzegasz tylko to, co chcesz zobaczyć.

W centrum Warszawy, na trzydziestym piętrze ekskluzywnego apartamentowca, w jednym z mieszkań policja znajduje zwłoki kobiety i mężczyzny. Początkowo śledczy przyjmują, że mają do czynienia z typową zbrodnią małżeńską, jednak kolejne makabryczne, trudne do wytłumaczenia odkrycia wywracają ich wszystkie hipotezy do góry nogami.

Sprawą zajmuje się prokurator Gabriela Seredyńska, znana ze swojej nieustępliwości i bystrego umysłu. Kiedy niespodziewanie pojawia się świadek, który może rzucić nowe światło na szokującą zbrodnię, jest niemal pewna, że śledztwo zmierza ku końcowi. Niestety zarówno jego zeznania, jak i sekcja zwłok ofiar, zamiast odpowiedzi, przynoszą tylko nowe, coraz bardziej niepokojące pytania.








Gdy jedni bohaterowie biorą swój osąd za pewnik, inni kwestionują wszystko, co widzą. W tym kameralnym thrillerze o mroku trawiącym ludzką duszę nic nie jest takie, jakim się wydaje”

Komentarze

  1. Dobrze, że druga część okazała się bardziej dynamiczna. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie, szczególnie że właśnie tego Autora czytam "Rytuał łowcy" i bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

WYWIAD Z MAŁGORZATĄ LIS

Zapach śmierci

Na granicy życia i śmierci - recenzja