Książkowe polecajki Haliny - Styczeń 2023 r.

 

#͇z͇a͇p͇o͇w͇i͇e͇d͇ź͇

Witam Was serdecznie.

Nie wiem, jak to się stało, ale ostatnio w moje ręce trafiły dwie powieści nostalgiczne, poetyckie, niebanalne, mądre i wnikliwe. W tej chwili czytam „Jakby jutra nie było” - Tomasza Kieresa, a teraz otrzymałam od wydawnictwa Zysk i S-ka „Anioła z rubinowym sercem” – Joanny Szelągowskiej. Wszystko w życiu jest podobno po coś, to zapewne te książki trafiły do mnie z jakiegoś powodu. O ile Tomasz Kieres jest autorem znanym czytelnikom, to na temat Pani Joanny niewiele mogę Wam opowiedzieć, bo sama niewiele o niej wiem. Tylko tyle, że dotąd pisała do szkolnych przedstawień i jest autorką biogramów polskich pisarzy (i nie tylko) w anglojęzycznej encyklopedii Britannice. Te skąpe wiadomości mogą świadczyć jedynie o tym, że autorka postanowiła zrealizować swoje marzenie i napisała powieść, która przykuwa uwagę przepiękną okładką i tytułem z aniołem w roli głównej. Powieść poleca Agnieszka Lis – „Cudowna, poetycka opowieść o docieraniu do własnych źródeł. Do smakowania” A ja wierzę Pani Agnieszce, bo sama pisze przepiękne powieści.

„Anioł z rubinowym sercem” opowiada o tym, jak syn, za namową żony postanawia spotkać się ze swoją matką, z którą pokłócił się kiedyś, przed laty i dotąd nie miał z nią kontaktu. Kazik jest zamiłowanym rowerzystą i na swoim rowerze pokonał już kilka tysięcy kilometrów, więc postanawia wyruszyć w podróż z drugiego końca kraju, właśnie na tym rowerze. Po drodze dołącza się do niego kilka innych osób i wszyscy jadą w to samo miejsce, do pewnej samotnej i oschłej kobiety.  Dodatkowo ci ludzie mówią różnymi językami. Czy uda im się znaleźć wspólny język i zdołają się porozumieć?

Jestem bardzo ciekawa tej powieści, nie tylko, dlatego, że nie mam zielonego pojęcia, jak pisze autorka, ale jeszcze nigdy dotąd nie spotkałam się z taką formą powieści i jestem jej bardzo ciekawa. A także tego, co oznacza tytułowy anioł z rubinowym sercem.

𝗝𝗼𝗮𝗻𝗻𝗮 𝗦𝘇𝗲𝗹ą𝗴𝗼𝘄𝘀𝗸𝗮𝗔𝗻𝗶𝗼ł 𝘇 𝗿𝘂𝗯𝗶𝗻𝗼𝘄𝘆𝗺 𝘀𝗲𝗿𝗰𝗲𝗺𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮 𝟭𝟳 𝘀𝘁𝘆𝗰𝘇𝗻𝗶𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟯 𝗿. – 𝗪𝘆𝗱𝗮𝘄𝗻𝗶𝗰𝘁𝘄𝗼 𝗭𝘆𝘀𝗸 𝗶 𝗦-𝗸𝗮

Współpraca recenzencka z Wydawnictwem Zysk i S-ka




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

WYWIAD Z MAŁGORZATĄ LIS

Zapach śmierci

Na granicy życia i śmierci - recenzja